Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

En mycket bra dag, fast tråkig på samma gång...

Av Jennie Edström - 30 januari 2012 22:57

...lät ju just inget luddigt alls!


Började med sovmorgon MED barnen och jävligt kallt inne så under täcket blev det morgonpicknick, typ. Lämnade barnen till kl 11 idag och samtidigt lämnade jag min bil i "Bommen" för vidare transport i makens stora, maskulina V8 Scaniajobb-bil...:)


Härligt med uppskattning, för när åkturen var avklarad blev mamma mu bjuden på sushilunch på stan innan det var dags att fläka upp mage och underliv på Kvinnokliniken på Sundsvalls Sjukhus. Junior visade sig från sin bästa sida idag. Gapade som en fågelholk och svalde fostervatten för glatta livet och sen kliade han sig lite på huvudet så man såg alla 5 små! Allt ser bra ut och idag i v 29+6 så väger han 1750 gr och ligger 11% över medel.

Men med regelrätta sammandragningar och värkar så blev det gynundersökning idag för att kolla tappen. Där hittade de huvudet direkt så han ligger väl i startposition och gnuggar till sig, därav värkarnas framfart. Pappans förslag för att underlätta värkarna för mig var, kanske mer på neandertalsstadiet, att han kanske kunde "hjälpa till " att putta tillbaka junior lite... Ska fundera lite, men tack för din kreativitet hjärtat :)


Mitt blodtryck ligger ganska högt trots blodtrycksmedicin och jag släpper protein så det blir till att vila lite.... Kommer även att få remiss för ultraljud på mitt hjärta eftersom det inte beter sig som det ska efter min elkonvertering. Så, sjukskriven 2 veckor för att få vila riktigt, ska verkligen göra mitt bästa! Sen så är jag trött på att det finns så satans korta måttband nu för tiden! 150 cm räcker ju ingen vart. Tur det finns långa snören och en tumstock så man har lite kolla på "midjemåttet"...hehe!


Varsågod, hängbukssvin delux!

 


Den tråkiga biten kommer nu. Man ska ju helst undvika tråkiga saker, men ibland går det bara inte. Är man en riktig vän så ställer man upp för varandra. Blir ledsen i hjärtat när unga människor med härlig fin familj inte uppskattar vad de har utan sårar varandra i stället. Självklart ställer vi i vår familj upp med all hjälp vi kan, det vet ni. Vårt hem är öppet, likaså våra armar! Papper finns det också i massor, så gråt gärna här! Jag hoppas på ett besked med positiv klang i morgon. Hoppas du får sova lite iaf i natt vännen. Ring när du vill, det vet du!


Ja eftersom vi inte varit hemma på hela dan så kom ju eldningen igång rätt sent vilket resulterade i att det ff inte är någon tropisk hetta inne. 16 grader i sovrummet, och jag kan lova er att det var som att lägga sig på en platt gråsugga när jag skuttade i säng. Tempurmadrassen är ju LÄTT HÅRD när den är kall. Tur den mjuknar till sig av kroppsvärmen....


Innan natti natti vill jag påpeka att dagens recept föll bort. Även den bästa kan ta genvägar. Potatisbullar med drottningsylt och bacon kräver ingen white guide men ger dock mätta och glada barn. Det kan vara ett betyg gott som något!


Sov gott och dröm sött, det ska mamma mu iaf göra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Edström - 1 juni 2012 11:34

Ja, det ska jag testa! Nån som har nåt bra tips på hur man gör för bästa resultat? Såhär skulle jag vilja ha dem, på svarta t-hirts i olika storlekar!   Å sen ska jag torka snor! Levis har gått å blitt förkyld. Fast det är sånt där genomskilnlig...

Av Jennie Edström - 29 maj 2012 21:10


...JO, man börjar OM nästan!   Blev lite tokigt sist jag skrev, där i februari. Blev liksom inlagd på BB i 3 veckor med hjärtsvikt och förstorat hjärta, blev akutsnittad i v 35 och sen blev det 3 veckor på prematuren med lilla Lee....Men, vi är h...

Av Jennie Edström - 13 februari 2012 23:50

...till alla er som uppvaktat mig på min stora dag idag! Å igår å för den delen, fast det var liksom idag jag blev kärring på riktigt! Så nu kan jag, lagligt, • parkera och köra bil som en kratta• klaga på alla varor på ICA för att få lite ...

Av Jennie Edström - 9 februari 2012 22:43


Ja så kan det vara. Känner mig som en liten (läs sälliknande) skurk som ligger och vilar/sover hela dagarna. MEN, jag har ju en hel del trassel med min graviditet också, samtidigt som de flesta uppmanar mig till att vila och ta det lugnt. Så VARFÖR h...

Av Jennie Edström - 2 februari 2012 23:19

Ja, precis så var det. Gott! Dagens middag var av det enklare slaget och det krävde ingen högre skola för att sno ihop, men ack så smaskigt. Åsså gillade barnen det, och det värmer mest!Lax, färdiga portionsbitar i ugnsfast form, lite salt och Herbam...

Presentation


Jennie heter jag, är en kreativ grafisk designer och en gift 35-årig 3-barnsmor till 4 barn:). Här kan ni läsa om mitt liv - familjen! Familjen ÄR mitt liv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Lämna gärna 1 spår...:)

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards