Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

Mmmmmm....gott vare! Å enkelt vare:) Älg, fisk och gris!

Av Jennie Edström - 2 februari 2012 23:19

Ja, precis så var det. Gott! Dagens middag var av det enklare slaget och det krävde ingen högre skola för att sno ihop, men ack så smaskigt. Åsså gillade barnen det, och det värmer mest!

Lax, färdiga portionsbitar i ugnsfast form, lite salt och Herbamare på, lade på färsk broccoli och delade körsbärstomater sen toppade jag det hela med färdig sås, gjort för lax. Abbas Citronsås för ugnsbakad lax. Och kokt potatis till. OOOOtroligt enkelt och väldigt gott. Ibland måste middagar få vara enkla! Toppade det hela med lite gräslök vid servering.
 

För övrigt så har jag shoppat vääääldigt små babykläder idag, i dubbel uppsättning! En vän ligger på BB och bara väntar på att deras små tvillingflickor ska växa till sig klart för att sedan få sussa sött i mammas och pappas famn. Det visade sig dock att mamman hade tänkt föda två riktigt stora tjejer med strl 50 på kläder.... Hittade dock prematurkläder, strl 38 och 44 billigt så jag gjorde en insats och köpte några uppsättningar och tog mig en tur till BB. Så nu längtar jag just inte alls tills det är min tur......!!!!


Det är bara en liten detalj i vägen mellan mig och bebisen.... Jag kommer bli GAMMAL innan lillebror tittar ut!

Bäst-före-datumet på mig kommer gå ut känns det som...

 

JA PRECIS!!!! Titta vad jag nyss tog fram ur kylen.... Huvvaligen, 35 år....viskar det nästan så ingen hör..... Trodde jag var 27 ff!


JO, en sak innan jag går och knyter mig. Idag åt vi ju fisk till middag, men man kan nästan tro att vi BARA ÄTER ÄLGKÖTT hemma hos oss med tanke på dotterns kommentar på dagis idag;

– Mamma vet du, idag fick vi GRISKÖTT på dagis!! Alltså, det var inte älgkött utan kött från en gris!!!! Det finns alltså kött på en gris som inte är älgkött:)!
Det är pappas jänta det:)
Älskar att de lär sig så mycket på dagis som vi föräldrar inte tycks lära de hemma!!


God natt, måtte John Blund ta er!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Edström - 1 juni 2012 11:34

Ja, det ska jag testa! Nån som har nåt bra tips på hur man gör för bästa resultat? Såhär skulle jag vilja ha dem, på svarta t-hirts i olika storlekar!   Å sen ska jag torka snor! Levis har gått å blitt förkyld. Fast det är sånt där genomskilnlig...

Av Jennie Edström - 29 maj 2012 21:10


...JO, man börjar OM nästan!   Blev lite tokigt sist jag skrev, där i februari. Blev liksom inlagd på BB i 3 veckor med hjärtsvikt och förstorat hjärta, blev akutsnittad i v 35 och sen blev det 3 veckor på prematuren med lilla Lee....Men, vi är h...

Av Jennie Edström - 13 februari 2012 23:50

...till alla er som uppvaktat mig på min stora dag idag! Å igår å för den delen, fast det var liksom idag jag blev kärring på riktigt! Så nu kan jag, lagligt, • parkera och köra bil som en kratta• klaga på alla varor på ICA för att få lite ...

Av Jennie Edström - 9 februari 2012 22:43


Ja så kan det vara. Känner mig som en liten (läs sälliknande) skurk som ligger och vilar/sover hela dagarna. MEN, jag har ju en hel del trassel med min graviditet också, samtidigt som de flesta uppmanar mig till att vila och ta det lugnt. Så VARFÖR h...

Av Jennie Edström - 30 januari 2012 22:57

...lät ju just inget luddigt alls!   Började med sovmorgon MED barnen och jävligt kallt inne så under täcket blev det morgonpicknick, typ. Lämnade barnen till kl 11 idag och samtidigt lämnade jag min bil i "Bommen" för vidare transport i makens s...

Presentation


Jennie heter jag, är en kreativ grafisk designer och en gift 35-årig 3-barnsmor till 4 barn:). Här kan ni läsa om mitt liv - familjen! Familjen ÄR mitt liv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Lämna gärna 1 spår...:)

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards