Alla inlägg under maj 2012

Av Jennie Edström - 29 maj 2012 21:10

...JO, man börjar OM nästan!


Blev lite tokigt sist jag skrev, där i februari. Blev liksom inlagd på BB i 3 veckor med hjärtsvikt och förstorat hjärta, blev akutsnittad i v 35 och sen blev det 3 veckor på prematuren med lilla Lee....
Men, vi är hemma nu, mamman mår ganska bra (skitmediciner som ställer till det) och Lee mår prima! Resten av familjen mår också bra, sånär som på stackars lilla Levis med alla sina bekymmer. Nu är det pollen som gör att han sväller, men vi hoppas det ska lägga sig snart. Ledsamt att se när lilla stackarn har klåda och är trött/kort stubin/dåligt humör.
Jo, det kommer komma ut en hel del "prat" om Levis kost här, så jag hoppas ingen har nåt emot det! Detta ÄR ju min vardag och den kretsar ju mycket kring honom/barnen:) Nån kan ju alltid få nåt tips. 


DAGENS MIDDAG IDAG BLEV (alltid lika träligt när man oftast måste laga två olika maträtter): 

Levis: Kebabkött fri från gluten/mjölk/soja/ärtptotein, i Vita frias gluten/mjölk/sojafri thekaka (liknade mer pitabröd:) och Felix kebabsås, gurka, sallad, tomat och majs!

Resten av fam Edström: Kebabkött i pitabröd, kebabsås, gurka, tomat, sallad, lök, vitlökssås och feferoni!

Jo, har ju fått ändan ur vagnen och börjat promma OCH äta lite nyttigare! Började den 25 maj, så vägning varje fredag, meddelar givetvis min viktnedgång här, i hg och kilo:):) 

Här kommer iaf lite bilder på vår senaste lilla juvel, John Lee, född med akutsnitt kl 01:25 den 9 mars. 3 kr och 51 cm lång och 5 veckor för tidig fick han ligga med c-pap, syrgas, dropp, ekg med flera och mera sladdar i övervakningsrummet på prematuren. Efter 8 dagar där fick han komma in till mig på rummet på prematuren och där blev vi liggandes ytterligare 10 dagar. Nu mår killen prima och vägde 5,8 kg och var 62 lång vid sista kollen!
Vi hörs i morgon gott folk, har säkert mer att berätta då!
   


Presentation


Jennie heter jag, är en kreativ grafisk designer och en gift 35-årig 3-barnsmor till 4 barn:). Här kan ni läsa om mitt liv - familjen! Familjen ÄR mitt liv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Lämna gärna 1 spår...:)

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards